- TransportNetwerk Nederland
- Leimuiden
- Veerdienst Oude Wetering - Leimuiden - Leimuiden
Veerdienst Oude Wetering - Leimuiden - Leimuiden
Adres: Westerdijk 62, 2377 AP Leimuiden, Nederland.
Telefoon: 621668413.
Website: veerdienstoudewetering.nl
Specialiteiten: Veerdienst.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 208 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 4.6/5.
📌 Locatie van Veerdienst Oude Wetering - Leimuiden
Zeker Hier is een uitgebreide beschrijving van de Veerdienst Oude Wetering - Leimuiden, geschreven in een formele en behulpzame stijl, met de gevraagde
👍 Beoordelingen van Veerdienst Oude Wetering - Leimuiden
Asha V. L.
Handige dienst en er werkt vriendelijk personeel!
wielish
Deze mensen leveren al een aantal dagen een top prestatie ,en staan aardig onder druk , terwijl ze het probleem van de provincie aan het oplossen zijn , en dat alles uit eigen wil klasse en zeer gewaardeerd de regio kan trots zijn op deze veerdienst .
John S.
Onderdeel van een fietsroute door het Groene Hart was een overtocht met de Veerpont van Oude Wetering naar Leimuiden. Een zeer humoristische en vrolijke schipper maakte de toch al leuke overtocht compleet. Een leuke onderbreking van een fantastische fietsroute.
Ernst J. B.
Zo handig en gemakkelijk.
Sonja K.
Als reactie op de meneer die een heel lang verhaal heeft geschreven over het Pontje bij Oude Wetering... misschien ook even de mensen op het pontje proberen te begrijpen. Ik heb zelf al meerdere keren netjes in de rij gestaan om met het pontje over te gaan. Nou diep respect voor wat deze mensen de hele dag over zich heen krijgen aan gescheld, attitude, verbale agressie en voordringen. Sta je netjes te wachten... wilt er gewoon iemand voordringen... want die heeft haast. Tsja... dan had je eerder weg moeten gaan. Een gescheld en gedoe dat ze niet als 1e op het pontje mogen. En dit is niet de 1e persoon die ik zo heb gezien terwijl ik meerdere keren heb staan wachten om met de pont over te gaan. Je zal dit de hele dag maar meemaken en over je heen krijgen.... Het zijn altijd super vriendelijke en aardige mensen. En als zij druk bezig zijn met auto's laden, betalen en heen en weer varen dan hebben zij niet gezien dat iemand bij alle auto's heeft gevraagd of hij voor mag. Voor hen was het de zoveelste persoon die voor wilde dringen. En ik heb zelf gezien dat de mensen die willen voordringen zelf behoorlijk agressief worden als zij hun zin niet krijgen. Dus misschien niet gelijk zo oordelen en ook begrijpen waar deze mensen die hun uiterste best doen voor ons allen... de hele dag mee te maken hebben.
Ik ben in ieder geval super blij met hun inzet!
Frank K.
Blijft leuk met een pondje oversteken.
Anja H.
In verband met mijn werk maak ik zeer regelmatig gebruik van het pont. Deze week is het extreem druk aangezien er werkzaamheden zijn bij de Leimuiderbrug. Deze is totaal gestremd. De eigenaren van het pont hebben dit al enkele weken geleden opgepakt dmv een enquête op Facebook om te vragen aan welke vaartijden er behoefte is bij de klanten. Ook varen zij in de beide weekenden, terwijl zij normaal nu in het weekend gesloten zijn. Zij hebben een WhatsApp groep opgericht waarin wij op de hoogte worden gehouden van de drukte. Hans en Sabrina staan hele dagen, 15 uur achter elkaar, samen op het pont om het voor de klanten zo goed mogelijk te laten verlopen. Hier is maar één woord goed voor: RESPECT!! Zij werken keihard en ja....er zullen wat ontevreden klanten zijn omdat niet alles naar ieders wens verloopt. Maar hey....ook zij zijn gewoon mensen he!!
Mijn respect hebben zij in ieder geval. Groetjes Anja H
Moulay A.
Vandaag was een ongelukkige dag. Mij zoon van 4 (groep 1) had een hoofdwond opgelopen op school, waarvoor ik gebeld werd. Ik moest met spoed komen en al gauw bleek dat hij gehecht moest worden, waardoor ik 'm naar de dokter moest brengen. Door de verkeerssituatie rondom Leimuiden/Alphen en aangezien het druk was bij de huisartsenpraktijk had ik weinig tijd om op mijn enige afspraak te komen; anders moest hij naar een andere lokatie. Door omleiding en file arriveerde ik bij dit pontje.
Met nog weinig tijd te gaan heb ik na een tijdje in de rij te wachten in de auto met mijn vierjarige kind met bloedend hoofdwond vandaag voor het eerst mensen op hulp gevraagd om voor te mogen gaan in een rij. Normaal vraag ik dat nooit, maar vanwege angst voor een hersenschudding en het feit dat hij in slaap viel, baarde dit mij zorgen.
Nadat ik door goedwillende mensen ben die vóór mij met hun auto in de rij stonden ben voorgelaten (ik liep hen één voor één af en legde hen mijn situatie voor), hebben alle voorliggers mij (een enkeling met twijfel, maar toch) toestemming gegeven.
Toen ik eenmaal hen voorbij reed en wilde draaien om de veerpont op te gaan, schreeuwde de vrouwelijke assistente, ca. 35-40, van de veerman op agressieve wijze met veel nonverbale handgebaren naar mij toe. De veerman, een man met grijs haar in de 60 vermoed ik, kwam nog agressiever op mijn auto afgelopen. De vrouw in kwestie probeerde ik te vragen om naar mij even te luisteren, maar luidruchtig en met veel verbaal geweld schreeuwde ze naar mij en zei ze, "Nee, ik luister niet! JE DRINGT VOOR!"
Ik was volledig verbaasd en geschokt door de behandeling, gebrek aan empathie en onprofessioneel gedrag van de pontbedienden. Ik probeerde nog met alle redelijkheid uitleg te geven van wat ze totaal verkeerd had ingeschat; maar mevrouw en meneer wilde niets horen, niets zien.
Ik liep daarom de auto uit naar de passagierszijde en mijn weggezakte 4 jarige kind met bebloed hoofdwond (inmiddels was het stelpen niet makkelijk meer als chauffeur) en probeerde haar hierop te wijzen...
...toen pas zag ze wat er aan de hand was; toen pas opende zij haar oren en legde ik uit dat ik vriendelijk gevraagd had aan mijn voorliggers (4 auto's) of ik hen mocht passeren en zij gingen akkoord (zonder dat ze mijn zoon zagen, laat staan zijn wond; vandaar misschien de twijfel van één).
Maar ipv mij vervolgens op een normale manier wel toegang te geven tot de pont, dirigeerde ze mij door met luide en iets minder agressieve toon om snel de pont op te gaan en niet iedereen op te houden. De arrogantie en hooghartigheid belette haar om toe te geven dat ze fout zat, ook niet nadat ze mij op de pont op een onvriendelijek manier bejegende voor de betaling van de overgang.
Wat betreft de veerman - misschien goed als u met pensioen gaat - die hield zelfs zijn handen niet thuis; terwijl mijn auto even in de neutraal stond en ik uitstapte om de passagiersdeur te openen en te demonstreren wat er aan de hand was, duwde hij mijn auto naar achteren bijna tegen een andere wachtende auto. Ik riep toen luidkeels, "Ho! Mijn kind zit in de auto!!!" Toen hield hij op toen hij realiseerde wat hij deed.
Vervolgens besefte hij ook, denk ik, dat hun voorstelling van 'voordringen' e.d. helemaal niet juist was. Maar eenmaal op de pont kon zijn hooghartigheid het ook niet toelaten om verbaal de verwonding van mijn zoon's hoofdwond - die hij zag, met bloed - te bagatelliseren.
Wat 'n onbeschoftheid.
Wat 'n gebrek aan empathie.
Wat 'n onprofessionaliteit.
Eenmaal aan de overkant hield het niet op. Zomaar viel een andere vrouw - die dus vanaf de overkant dacht goed zich te hebben op wat er speelde en wie blaam treft in deze - tegen mij uit; ook zij ging verbaal en vingerwijzend naar mij tekeer.
Ik maakte mij voor het eerst zorgen om mijn eigen veiligheid en die van mijn zoon. Ik heb mij nooit onveilig gevoeld in Slotervaart, Geuzenveld, Oud-Krispijn of andere wijken en beurten van steden waar weleens gekke dingen gebeuren.
Maar wel in Leimuiden, met dank aan de veerdienst.
PS: zoonlief gaat goed!