Peter Weidema
1/5
Vandaag zijn bij mij boodschappen afgeleverd.
Op woensdag heb ik niet de beschikking over een auto en als ik dan veel nodig heb laat ik bezorgen.
Met mijn recept voor de avond bestel ik dan alles wat ik nodig heb voor het eten en de rest van de boodschappen.
De bezorger vertelde direct dat de zwarte olijven er niet bijzaten.
Ik ben hier heel erg boos over. Het recept slaat helemaal nergens op zonder de zwarte olijven. Nu betaal ik bezorgkosten en moet ik alsnog naar de winkel lopen om olijven te kopen. Tijdgebrek aan alle kanten. Erg bedankt hiervoor.
De chauffeur vertelde dat er gebeld is. Ik heb gekeken op mijn telefoon en inderdaad, er is 1 (één) keer gebeld om 8.00 uur. Erg druk met schoolgaande kinderen heb ik niet gehoord. Ik heb 2 (twee) telefoonnummers in mijn account staan. Ik heb voicemail.
De collega had op zijn minst mijn voicemail kunnen inspreken of de moeite kunnen nemen om nog eens te bellen of op het andere nummer.
Ik ben hier echt helemaal niet blij mee en vind de service enorm slecht.
Nu we toch zijn aan het mopperen:
Tijdje geleden heb ik een klacht ingediend over de kwaliteit van de vleesafdeling. Die gaat echt hard achteruit. Tot drie keer aan toe hebben we vlees weg moeten gooien.
Bij elkaar zal dat ongeveer 20,00 zijn geweest.
Krijg ik als excuus een cadeaukaart van 5,00. Schaamteloos opgestuurd.
Vaak als ik met mijn boodschappenlijstje naar Deka toe ga kom ik in de problemen omdat er heel vaak dingen gewoon op zijn.
Kan ik ter plaatse mijn hele kookplan om gaan gooien.
Al met al ben ik op dit moment helemaal niet tevreden over de Dekamarkt en zal gaan kijken voor een andere oplossing om elders mijn boodschappen te gaan doen.
Bestellen waarschijnlijk bij Albert Heijn, daar gebeurd dit soort dingen zeker niet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder even de reactie van de dekamarkt:
Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend dat u het telefoontje gemist heeft over de olijven, dat is spijtig. Ik heb uw tips voor een beter contact doorgegeven aan de winkel. Ik heb uw eerdere reactie over afhandeling van de vleesklacht er even bijgezocht en daar lijkt het erop dat het naar tevredenheid was afgehandeld:
"Hartelijk dank voor uw snelle reactie.
Ik snap het.
Maar u weet hoe dat gaat. je pakt het vlees uit en gooit de verpakking
weg.
Je staat er verder niet bij stil.
Ik zal proberen de volgende keer, mocht die komen, er aan te denken.
In ieder geval bedankt voor uw service en met vriendelijke groet,
Peter Weidema"
Ik begrijp aldus niet helemaal dat u het schaamteloos noemt. Ik vind het jammer dat u wel dat gevoel heeft, maar ik wens u veel succes bij het bestellen van uw boodschappen op andere plekken. Ik wens u een fijne dag toe
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En hieronder weer even mijn antwoord daarop:
Wat een slecht antwoord zeg.
In eerste instantie, als je een klacht indient, en je krijgt een compensatie dan bedank je daarvoor.
Zo ben ik opgevoed.
Dan mail je niet terug met “zo, dat had wel wat meer gemogen die cadeaukaart”.
Ook als het niet is wat je had verwacht of gewenst.
Dat is onbeleefd, zo ben ik niet.
Maar aan deze mail te zien hebben wij niet dezelfde vorm van opvoeding genoten.
Als daarna blijkt dat de service aan alle kanten rammelt, mag dat zeker nog eens gezegd worden.
Uw “toontje” aan het einde van het bericht bevalt me al helemaal niet.
Een beetje klantenservice zou op zijn minst de bezorgkosten gecrediteerd hebben en er alles aan gedaan hebben om het voor de klant toch aantrekkelijk te maken om te bestellen bij zijn/haar bedrijf.
Daarentegen wenst u me succes bij andere winkels, met andere woorden, liever niet meer bij ons.
Ongelooflijk, wat een slechte manier van antwoorden en oplossen van een geschil.