- TransportNetwerk Nederland
- Ede
- EnergieWonen - Ede
EnergieWonen - Ede
Adres: Bonnetstraat 53, 6718 XN Ede, Holandia.
Telefon: 318798204.
Strona internetowa: energiewonen.nl
Specjalności: Dostawca sprzętu do pozyskiwania energii słonecznej.
Inne ważne informacje: Parking dostępny dla osób na wózkach.
Opinie: Ta firma ma 312 recenzji na Google My Business.
Średnia opinia: 3.7/5.
📌 Lokalizacja EnergieWonen
⏰ Godziny otwarcia EnergieWonen
- Poniedziałek: 09:00–17:00
- Wtorek: 09:00–17:00
- środa: 09:00–17:00
- Czwartek: 09:00–17:00
- Piątek: 09:00–17:00
- Sobota: Zamknięte
- Niedziela: Zamknięte
EnergieWonen, z siedzibą w Bonnetstraat 53, 6718 XN Ede, Holandia, to firma specjalizująca się w dostawie sprzętu do pozyskiwania energii słonecznej. Oferują różne rodzaje paneli i akumulatory, aby spełnić potrzeby każdego klienta. Firma ma dostępny parking dla osób na wózkach, co czyni ją przyjazną dla osób o ograniczonej mobilności.
W celu kontaktu z EnergieWonen, możesz skontaktować się z nimi telefonicznie pod numerem 318798204 lub przeczytać więcej na ich stronie internetowej energiewonen.nl. Firma posiada również profil na Google My Business, na którym ma 312 recenzji, z średnią oceną 3.7/5.
👍 Recenzje dla EnergieWonen
Mitchell V.
Netjes geïnstalleerd, mooie investeringsverhalen, maar helaas na 5 jaar en 1 maand alweer toe aan een nieuwe omvormer. Kosten: €205,00 (arbeidskosten) omdat het net 1 maand buiten de garantie valt. Terwijl het type omvormer HD wave van Solar Egde wel vaker binnen 6 jaar defect raakt, word er aan enige coulance en service helaas niet meer gedacht! Tip voor personen die zonnepanelen overwegen te laten plaatsen, neem geen SolarEdge omvormer, en verwacht geen eventuele tegemoetkoming voor defecten kort na de garantie periode!
Mitchell V.
Na lang wachten op een reactie ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een stelletje cowboys🤠 zijn die de betekenis van service niet kennen. Na 5 jaar en 1 maand is de omvormer defect geraakt en deze moest vervangen worden voor een nieuwe. De omvormer zelf koste niks maar je betaald wel installatie kosten. Wat betekend dat het terug verdienen van de installatie langer gaat duren.
Kijk uit met de HD wave omvormers van SolarEdge. Deze schijnen wel vaker defect te raken!
Mikey V. D. Z.
Via Essent en haar partner Energie Wonen een goede klantreis mogen ervaren.
Ik heb mijn interesse doen blijken in zonnepanelen bij Essent, het merknaam geeft een vorm van zekerheid en betrouwbaarheid.
In het offerte traject op telefonische afspraak is ons direct een redelijke prijs gegeven.
De meterkast om laten bouwen, 8 panelen 395kwh, PV unite er tussen en een mooie kookgroep in de meterkast geplaatst gekregen.
Bij schouwing een duidelijke legplan besproken en de optie hoe aan te sluiten.
Ik had er zelf wel wat werk in om de stroomkabel binnenhuis te trekken even als de netwerkkabels omdat ik ze niet tegen de gevel aan wou hebben.
De installateur hebben er wel een dag werk aam gehad maar het is keurig, zeer netjes en professioneel opgeleverd.
De installateur is zelfs een dag later terug gekomen om de netwerkkabel te voorzien van connectors.
Extra service word hier niet verlegen om gedaan onze ervaring is dan ook zeer.. zeer positief.
Top service ga zo door!
Eelko T. W.
Ik kwam bij Energiewonen terecht via een mailing van Energiewacht. Nadat ik mijn interesse had laten blijken via de mail werd ik direct gebeld en kreeg een week later Sidney Kuiper op bezoek voor een adviesgesprek. Uitleg was erg helder en overtuigend. De installatie is wel wat duurder dan bij enige andere aanbieders, maar de kwaliteit van de componenten en ook de verdere uitvoering rechtvaardigen dat absoluut. Ik ben erg blij met de afhandeling van mijn bestelling en haal uit het geinvesteerde geld meer dan 10x het rendement dat ik anders van de bank had gekregen: absolute aanrader.
Patrick L. M.
in 2018 mijn zonnepanelen installatie gekocht. Garantie van 25 jaar op de omvormers. Nu 7 jaar verder willen ze dat ik € 285,00 betaal voor één defecte omvormer, van een paar tientjes. De eerste 3 hebben ze wel onder garantie vervangen, Kwaliteit van de omvormers is volgens de monteur niet al te best. Jammer dat bedrijven zo willen werken. Ik koop er helemaal niks meer. Billen bij elkaar dat de rest heel blijft!🙈.
Tiny V.
Waardeloze klantenservice, Mij is al twee keer beloofd dat er teruggebeld zou worden. Tot op heden niets vernomen terwijl de installateur bij het vervangen van mijn meterkast de trafo van de voordeurbel, die los van de meterkast was aangebracht, heeft weggenomen en de deurbel niet meer heeft aangesloten. Weg trafo, geen werkende deurbel en na 2 weken nog steeds geen fatsoenlijke oplossing.
Boris V. L.
Mijn SolarEdge-omvormer viel uit en was niet meer uit te lezen. Op 5 juli 2025 melding gedaan. Op 7 juli kreeg ik “Navraag bij fabrikant”.
Op 9 juli liet EnergieWonen weten dat er een onderdeel vervangen moet worden en dat dit onder productgarantie valt, maar dat ik toch €205 aan arbeidskosten moest betalen of een serviceplan (€9,95 p/mnd) moest afsluiten. Met dat serviceplan zou de rekening dan “maar” €80,- zijn en gaan ze sneller tot actie (voorrang in communicatie en planning). Met andere woorden: ze kunnen wel service leveren, maar alleen tegen bijbetaling, terwijl je, door met hen in zee te gaan, er al vanuit mag gaan dat basisservice/aftersales onderdeel is van de prijs die je eerder betaalde. Dat voelt als dubbel betalen.
Ik heb direct bezwaar gemaakt (met verwijzing naar consumentenrecht) en op 17 juli nog een herinnering gestuurd. EnergieWonen bleef bij het standpunt dat arbeid niet onder garantie valt (zeker na 5 jaar). Omdat mijn systeem al geruime tijd stilstond, heb ik op 17 juli met tegenzin akkoord gegeven met de €205 (zonder serviceplan).
Desondanks moest ik op 24 juli wéér zelf contact zoeken over de voortgang. Op 30 juli volgde “Monteur op afspraak”, en uiteindelijk werd de afspraak gepland op 26 augustus 2025. Kortom: meer dan zeven weken uitval en veel reactieve communicatie.
Wat extra zorgen baart: De monteur gaf aan dat het type omvormer dat ik heb een minder betrouwbare versie is die vaak rond de 5 jaar uitvalt. Dat maakt het extra wrang: eerst een kwetsbare versie plaatsen, en daarna bij defecten arbeidskosten of upsell van een serviceplan.
Pluspunt: men erkende dat het onderdeel onder productgarantie valt en nam contact op met de fabrikant.
Minpunten: garantie wordt in de praktijk alleen met bijbetaling uitgevoerd, trage opvolging en ik moest telkens zelf achter de planning aan. €205 voor ±1 uur werk vind ik buitenproportioneel.
Conclusie: weinig communicatie, geen service tenzij je (opnieuw) betaalt, en garantie die bij de aanschaf als vanzelfsprekend voelt, maar waar uiteindelijk arbeidskosten voor worden gerekend bij het vervangen van een product versie die volgens de monteur vaak al na ~5 jaar uitvalt. Voor mij oogt dit als het afschuiven van verantwoordelijkheid in plaats van klantgericht oplossen.
Aanvulling op 3 september 2025:
Dank voor je reactie, Niels. Het door jullie genoemde “standpunt” is voor mij niet leidend; hier spelen wettelijke regels. Op basis van mijn begrip van het consumentenrecht (o.a. Rijksoverheid/ACM/ConsuWijzer) oordeel ik dat deze situatie in strijd kan zijn met de wettelijke conformiteit.
Monteur gaf aan dat dit type omvormer vaak rond ~5 jaar uitvalt; dat was mij niet gecommuniceerd bij aankoop.
Mijn rechten zoals ik die begrijp (samengevat):
Bij non-conformiteit recht op kosteloos herstel of vervanging, inclusief arbeids-, voorrij- en onderzoekskosten.
Geen verplicht serviceplan of extra betaling om normale/ tijdige afhandeling te krijgen.
Terugbetaling van onterecht berekende kosten — hier €205 arbeid.
Bij onredelijke vertraging kan schadevergoeding worden gevorderd voor aantoonbare derving (hier >7 weken uitval).
Mijn oordeel: hoewel productgarantie is erkend, zijn arbeidskosten van €205 berekend en was de doorlooptijd lang. In mijn beleving past dit niet bij kosteloos en tijdig herstel onder de wettelijke conformiteit. Ik deel dit om andere consumenten te informeren en update deze review als dit alsnog netjes wordt opgelost.
Peter V. D. B.
Wij hebben zonnepanelen laten plaatsen door EnergieWonen. Goed bedrijf, de heer van de Slikke kwam ter plaatste en maakte gelijk offerte je weet gelijk waar je aan toe bent. De plaatsing werd een maand later omdat een container met panelen niet was aangekomen. Maar daar kregen we op tijd bericht van en werden we gecompenseerd met €150. Zeer netjes. De installatie verliep vlot en vakkundig. Ook kwam de heer van de Slikke op de montage dag langs om te kijken of alles perfect verliep. Ook de klantenservice is goed bereikbaar en zijn erg behulpzaam en vriendelijk.
Van Amerongen Berging Ede - Ede
Noot - Ede
Ditters Brokers & Mortgages Ede - Ede
Odido Shop Ede - Ede
Klomp Groep B.V. - Ede
Warmtebedrijf Ede - Ede
Albert Heijn XL - Ede
ReeHorst - Ede
Dental365 Ede - Ede
Parkeerplaats planken wambuis - Ede
VHC Kreko - Ede
Auto- and recyling The White Farm B.V. - Ede
Toyota Material Handling Nederland - Ede